Deși nimic nu se compară cu mâncarea tradițional românească de la mama de acasă, românii sunt mari consumatori și de preparate tip fast food. Ei bine, vești nu prea bune vin pentru cei care preferă acest timp de mâncare. 12 restaurante fast food din România au fost închise. Care este motivul?
Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România și a venit recent cu un anunț îngrijorător pentru iubitorii acestui tip de mâncare. Compania a anunțat că închide 12 restaurante din țară. Care sunt motivele ce stau la baza acestei decizii și ce franciză importantă de fast food a pus lacătul pe uși în 12 locații?
Așa cum spuneam, Sphera Franchise Group a anunțat închiderea mai multor localuri de tip fast food. Mai exact, 12 restaurante Pizza Hut din România au fost închise. Societatea mai operează în țară lanțurile KFC și Taco Bell.
Compania a anunțat recent că anul trecut a fost cel mai bun an din istoria sa, cu vânzări de 1,47 mld. lei şi un profit net normalizat în creştere cu 80,3% comparativ cu anul precedent, de 79,8 mil. lei. Însă, Sphera Franchise Group a mai precizat că, în ceea ce priveşte brandul Pizza Hut, „acesta trece printr-un proces de reconfigurarea reţelei, care a avut în vedere uniformizarea brandurilor Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery şi este de aşteptat ca, pe termen mediu, să se vadă efectele pozitive ale acestei reorganizări”.
Decizia de a pune lacătul pe mai multe restaurante Pizza Hut din România este luată în calcul de ceva timp, compania preconizând anterior că va închide 13 restaurante Pizza Hut și că va suspenda temporar activitatea de la unitatea din Piața Romană a KFC, ca urmare a remodelării clădirii în care se află restaurantul.
„American Restaurant System (n.r. subsidiara Companiei ce operează în România brandurile Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery) va intra în perioada următoare într-o etapă de intensificare a procesului de eficientizare a activităţii, prin reorganizarea reţelei de restaurante, cu scopul optimizării costurilor, creşterii agilităţii în condiţiile unei concurenţe tot mai ridicate şi îmbunătăţirii experienţei clienţilor, care se vor reflecta în redresarea indicatorilor de profitabilitate.
Acest proces include şi închiderea a 13 restaurante Pizza Hut într-o perioadă de aproximativ 6 luni, în special unităţi care deservesc zone cu un grad mare de suprapunere, rezultat în urma consolidării sub un singur brand şi alinierii operaţiunilor Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery.
Intenţia Companiei este ca eficientizarea reţelei de restaurante să aibă un impact cât mai redus asupra angajaţilor, care vor fi relocaţi în cadrul reţelei Sphera Group, în timp ce clienţii vor beneficia de aceleaşi produse şi servicii în restaurante Pizza Hut aflate în proximitate”, anunța la acea vreme Sphera Franchise Group.